Dringend onderzoeksvraag en adviesvraag mbt mvo bedrijfsvoering
-
Hi,
Ik ben bedrijfskunde student zojuist begonnen met afstuderen.
Hopelijk kan iemand mij helpen, maar even in het kort:
Ik doe onderzoek bij bedrijf x, zij willen een mvo keurmerk behalen. Dit is een keurmerk wat bestaat uit 3 pijlers: people,planet en profit.
Dus vanuit de organisatie willen ze dat ik onderzoek waar zij momenteel nu staan binnen deze 3 pijlers en wat zij nodig hebben/ of wat zij moeten doen om een mvo keurmerk te behalen. Er zijn namelijk voor elke pijl een aantal criteria’s.
Wat ik tot nu toe heb geformuleerd is:
Onderzoeksvraag:
“Wat zijn de huidige prestaties van bedrijf x op het gebied van People, Planet en Profit, en hoe verhouden deze zich tot de criteria van het MVO keurmerk?
Adviesvraag:
“Welke strategieën kan bedrijf x implementeren om haar prestaties op het gebied van People, Planet en Profit te verbeteren en te voldoen aan de criteria van het MVO keurmerk, met als doel een duurzame bedrijfsvoering te realiseren en het MVO keurmerk te behalen?”
Centraal thema: Maatschappelijk verantwoordelijk ondernemen binnen de bedrijfsvoering
Alleen zie ik dat de meeste studenten dus als onderzoeksvraag hebben: welke factoren… etc.
Ik weet nav mijn onderzoeksvraag en adviesvraag niet hoe ik nu mijn onafhankelijke en afhankelijke variabele moet formuleren.
Kan iemand mij uit de brand helpen?
Groetjes,
Hallo Ishvina,
Je vragen zien er imo prima uit.
Als ik je adviesvraag neem, dan lijkt de onafhankelijke variabele te zijn ‘strategieën’, of meer geoperationaliseerd ‘strategieën met betrekking tot People, Planet en Profit’, en de afhankelijke variabele ‘prestaties op gebied van People, Planet en Profit’.
- Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.