Helpt bijles?
-
Oké, dus ik heb vorig jaar nog maar net een voldoende gehaald voor wiskunde. Begon het jaar met een dikke 1 en moest dat dus het hele jaar door ophalen. Het is gewoon een kutvak en ik snap er niks van. Tot aan het examen moet ik nog wiskunde doen elk jaar dus ik dacht: waarom geen bijles. Maar ik heb verhalen gehoord in mijn omgeving dat bijles niet zoveel oplevert. Dus ik vraag gewoon hier: helpt bijles?
En dan bedoel je specifiek of bijles wiskunde helpt? Zou ik niet weten want ik ben altijd goed geweest in wiskunde. Ik heb wel bijles Frans gehad vanwege die tantoe idiote werkwoord spelling. Dus mijn bijles heeft toen wel geholpen bij specifiek Frans als vak. Snap alleen nog steeds niks van de werkwoord spelling :D
Oké, dus ik heb vorig jaar nog maar net een voldoende gehaald voor wiskunde. Begon het jaar met een dikke 1 en moest dat dus het hele jaar door ophalen. Het is gewoon een kutvak en ik snap er niks van. Tot aan het examen moet ik nog wiskunde doen elk jaar dus ik dacht: waarom geen bijles. Maar ik heb verhalen gehoord in mijn omgeving dat bijles niet zoveel oplevert. Dus ik vraag gewoon hier: helpt bijles?
Als je het aan mij vraagt dan helpt bijles altijd! Natuurlijk is de effectiviteit van de bijles afhankelijk van vele factoren, zoals de persoonlijke klik met de docent, hoeveel uur bijles je neemt, en jouw eigen inzet. Over het algemeen is bijles heel effectief en kan het direct helpen bij de moeilijke punten van wiskunde of de punten waar jij persoonlijk tegenaan loopt.
@LustGeenKaas niemand snapt de werkwoordspelling van Frans. Of de naamvallen van Duits. @Margarinyei ik heb zelf bijles wiskunde gehad van een neef van me. Dat werkte niet zo goed eigenlijk want we hadden het meer over de familie en shit dan dat we echt met wiskunde bezig waren, haha.
@LustGeenKaas niemand snapt de werkwoordspelling van Frans. Of de naamvallen van Duits. @Margarinyei ik heb zelf bijles wiskunde gehad van een neef van me. Dat werkte niet zo goed eigenlijk want we hadden het meer over de familie en shit dan dat we echt met wiskunde bezig waren, haha.
Dat had ik ook een soort van. Een vriend van mijn moeder kwam bijles wiskunde geven en dat was altijd gezellig, maar van de wiskunde snapte ik nog steeds weinig aan het eind. Het was ook dat hij van zichzelf een wiskunde nerd is. Dus hij snapte de hele tijd niet waarom ik de dingen niet snapte en dus bleef hij alles maar elke keer op de zelfde manier uitleggen. Dus helpt bijles? Wat mij betreft niet als het van een familie lid of bekende komt.
Wat @Owldarkness zegt klopt helemaal. Bijles van een familielid of vriend kan effectief zijn, maar bijles van een docent of getrainde professional is nog tien keer zo effectief. De lessen worden dan voorbereid precies voor jouw voorkeuren en wensen, er is minder afleiding, en de docent kan ermee omgaan dat je misschien iets minder getalenteerd bent voor een vak dan hem-/haarzelf. Wij bevelen ook altijd aan om een bijlesdocent te zoeken buiten de bekende kring om. Dit kan iemand zijn van je school, iemand uit je dorp of stad die bijles geeft, of iemand van een professioneel bureau zoals Scriptium. Je kunt meer informatie vinden over onze bijlesdocenten en bijlesdienst via deze link, specifiek voor wiskunde: https://www.scriptium.nl/bijles-wiskunde. Natuurlijk kun je ons ook eerst mailen (info@scriptium.nl) of bellen/appen (06 484 787 21) voor meer informatie of persoonlijk advies. Bijles helpt!
Ik heb bijles gehad van de overbuurvrouw en dat ging prima. Ging wel om geschiedenis en die vervelende jaartallen. Verder hebben we ook niet zoveel contact met de overburen dus misschien dat het daar ook aan lag. Ze was gewoon duidelijk en geduldig en ik had eigenlijk alleen maar nodig dat we er een keer goed voor gingen zitten.
Ik heb bijles gehad van de overbuurvrouw en dat ging prima. Ging wel om geschiedenis en die vervelende jaartallen. Verder hebben we ook niet zoveel contact met de overburen dus misschien dat het daar ook aan lag. Ze was gewoon duidelijk en geduldig en ik had eigenlijk alleen maar nodig dat we er een keer goed voor gingen zitten.
Dat is denk ik ook voor mij een probleem. Ik kan me er niet meer toe zetten naar zoveel jaar shit rondom wiskunde. Als ik zo een boek zie raak ik al gestresst. Dus ik wil graag weten of bijles helpt want zo niet begin ik er ook niet aan. Dat is allemaal weer moeite en energie die ik niet heb en ik wil niet weer verspilde tijd steken in wiskunde.
Dat is denk ik ook voor mij een probleem. Ik kan me er niet meer toe zetten naar zoveel jaar shit rondom wiskunde. Als ik zo een boek zie raak ik al gestresst. Dus ik wil graag weten of bijles helpt want zo niet begin ik er ook niet aan. Dat is allemaal weer moeite en energie die ik niet heb en ik wil niet weer verspilde tijd steken in wiskunde.
Maar je moet het toch halen
Mijn bijlesser voor Frans kwam van de school zelf. Dus die hadden ze zeg maar voor mij uitgekozen en we hadden les in de mediatheek. Was gewoon in een tussenuur ofzo. Op zich handig kwa tijd, maar verder niet zo helpend. Dus bijles helpt niet zoals ik het had
Ik ben bijlesdocent Wiskunde bij Scriptium en ik durf wel te zeggen dat bijles zeker helpt, haha. Mag ik vragen bij welke wiskundige onderwerpen je precies moeite hebt? En over welke klas en niveau hebben we het?
Haaa! Huub denkt ff een klant te scoren
Haaa! Huub denkt ff een klant te scoren
Margarinyei vraagt of bijles helpt. Daar kan ik eigenlijk pas antwoord op geven als ik weet welke wiskundige onderwerpen behandeld worden en om welk niveau het gaat. Het is Margarinyei verder vrij om wel of niet bijles te nemen. Bovendien is het helemaal niet zeker dat we ook aan elkaar gekoppeld zouden worden als Margarinyei een aanvraag doet voor bijles Wiskunde. Scriptium doet die koppeling en misschien zijn we wel geen goede match.
Ik ga nou na de vakantie beginnen aan het vierde jaar vwo tto. Het is wiskunde A en volgens mij gaan we verder met kansberekening vooral. Ik krijg wiskunde dus ook in het Engels .
Ik ga nou na de vakantie beginnen aan het vierde jaar vwo tto. Het is wiskunde A en volgens mij gaan we verder met kansberekening vooral. Ik krijg wiskunde dus ook in het Engels .
In dat geval klinkt het alsof bijles wiskunde zeker zal helpen. Het is overigens geen probleem dat je les in het Engels krijgt. Er zijn meerdere bijlesdocenten wiskunde bij Scriptium die daar geen problemen mee hebben. Kansberekening is een onderwerp dat je onder de knie moet krijgen, maar het is ook een onderwerp met trucjes en trics waardoor alles ineens op zijn plek kan vallen. Daar kan je met een bijlesdocent aan werken.
Helpt bijles ook als je al heel veel bijles hebt gehad?
- Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.