Ik wil een hond maar woon op kamers, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik wil graag een eigen hond maar woon op kamers met 5 huisgenoten. De huisbaas heeft hier geen duidelijke regels over. Heeft iemand ervaring met een hond terwijl je op kamers woont?

Een hond hebben terwijl je op kamers woont lijkt me wel lastig! Wat vinden je huisgenoten ervan?

Ik heb het er met ze over gehad. 3 van de 5 vinden het leuk, de anderen maakt het niet zoveel uit. Zolang ze er maar niet voor hoeven te zorgen ;)

Ik woon ook op kamers en af en toe komt de hond van mijn ouders bij mij logeren. Heb je een hond die je zou kunnen lenen?

Nou dat kan echt niet. Een hond heeft ruimte, aandacht en beweging nodig.

Als je met 6 mensen woont krijgt hij genoeg aandacht!

Hm, ik ken niemand die een hond heeft. En ik wil ook graag een eigen hond, daar bouw je echt een band mee op.

Ik denk dat het wel kan als je genoeg tijd hebt om voor hem te zorgen. Misschien kan je daarover afspraken met je 3 huisgenoten die het ook leuk vinden. Je moet wel rekening houden met dat je nu nog veel thuis bent door corona. Als je straks weer gewoon college hebt heb je misschien niet genoeg tijd. En een hond wordt zeker wel een jaar of 10, heb je over een paar jaar ook nog tijd? Maar als je toestemming hebt van je huisbaas en je huisgenoten zijn het er mee eens kan je het wel doen.

Ik ben allergisch voor honden, zou het niet chill vinden als een huisgenoot een hond heeft.

Mee eens Jil, sommige mensen zijn ook bang voor honden. Nogal lullig als een nieuwe huisgenoot allergisch of bang is.

Een nieuwe huisgenoot weet toch dat er een hond is. Als hij/zij dat niet wilt kan hij toch een andere kamer zoeken.

Ik ga het er nog wel even met mijn huisgenoten over hebben. En eventueel mijn huisbaas om toestemming vragen.

Ik heb enkele jaren terug een huisgenoot gehad die ook een hond had. Ik moet zeggen dat ik die gozer zelf vervelender vond dan zijn hond. Was constant over zichzelf aan het praten en vol van zichzelf.

• Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.