Introductieweek wel of niet mee doen?
-
Binnenkort kan ik meedoen aan de introductieweek voor mijn opleiding. Eerst zou de boel niet doorgaan vanwege corona, maar nu gaat er toch een hoop joligheid plaatsvinden. Iedereen in mijn omgeving zegt dat het belangrijk is om mee te doen. Maar als ik heel eerlijk ben hou ik niet zo van uitgaan en drinken. Kan ik dan het beste wel of niet meedoen?
Ik ben zelf normaal gezien een kalm persoon maar als het om sociaal contact gaat voel ik vaak spanning in mezelf, dus ik kan je wel begrijpen. Binnenkort is bij ons de introductieweek en ben nu al aan het stressen ervan. Ik ben zelf ook niet van het uitgaan maar ik wil ook niet buiten de groep gaan vallen. weet eigenlijk niet precies wat ik tegen de zenuwen kan doen. Misschien dat iemand hier tips voor heeft?
Ik zag vorig jaar ook op tegen de introductieweek. Toen ik eenmaal aanwezig was en aan de activiteiten meedeed viel het reuze mee! Ook heb ik toen mijn huidige vriend ontmoet. Dus ik zeg: probeer je over je zenuwen heen te zetten, hoe moeilijk het ook is, en wie weet valt het uiteindelijk allemaal erg mee!
Je moet eigenlijk nooit iets doen wat je niet wil. Heel veel mensen zullen zeggen dat de introductieweek heel belangrijk is voor allerlei zaken maar zonder die week kom je de studie goed door. Niet bezwijken onder groepsdruk hoor
‘Je moet nooit iets doen wat je niet wilt’ is een nogal makkelijke uitspraak, Fruitjuice29. In het leven moet je wel vaker dingen doen die je niet wilt. Nu is een introductieweek niet verplicht, maar je kan er door eraan mee te doen je toekomstige klasgenoten ontmoeten en socializen. Zie het ook als investeren in (sociaal) contact en een potentieel netwerk. Later moet je dat soort dingen misschien ook doen voor je werk. Beetje uit je comfortzone treden kan geen kwaad.
Je mist niet echt wat als je niet meedoet aan de introductieweek. Na de introductieweek is de samenstelling van de klassen toch weer anders. En als je een beetje sociaal vermogen hebt kun je sowieso wel na de introductieweek contact met anderen leggen.
@happyjaap ja natuurlijk moet je in het leven dingen doen die je niet wil. Ik wil ook vaak zat een tentamen niet maken… ik vind een introductieweek niet het belangrijkste in het leven.
Het lijk me niet nodig om dan meteen heel de week niet mee te doen want er gebeuren wel veel verschillende dingen. Je kunt bijvoorbeeld ook alleen overdag meedoen aan de activiteiten zoals een sportdag of rondleiding door de stad. En als er dan savonds gedronken wordt kun je naar huis gaan.
@Dubbelbubbel dat is op zich een optie maar ik wil niet meteen al bekend staan als die saaie muts die nooit eens iets leuks mee gaat doen
Artikel over introductieweek in coronatijd:
@Dubbelbubbel dat is op zich een optie maar ik wil niet meteen al bekend staan als die saaie muts die nooit eens iets leuks mee gaat doen
maar je bent dan toch eigenlijk wel gewoon een saai muts
maar je bent dan toch eigenlijk wel gewoon een saai muts
en bedankt
Laten we het een beetje redelijk houden allemaal. Je kunt volgens mij best eerder huis gaan op een dag zonder dat daar meteen een mening over gegeven wordt. En als ze daar wel lullig over doen, wil je misschien al helemaal geen vrienden met ze zijn. Uiteindelijk gaat de introductieweek om het bekend raken met de stad en de universiteit, en dat gebeurt toch veelal gewoon overdag. Dat was bij ons tenminste zo
Ik ben eigenlijk heel blij dat je dit post, want ik zit met hetzelfde probleem. En met mij nog een paar andere die ik ken. Het is zo normaal om mee te doen met zo’n introductieweek en dan ook nog helemaal, terwijl er ook wel eens dingen gebeuren die je gewoon niet wil meemaken. Ik hoef niet ladderzat midden in de nacht thuis te komen op dag 3 om dan nog de rest van de week te gaan doen. Maar gezellig op een strandje met een kampvuur vind ik weer wel leuk. Er wordt gewoon verwacht ook vanuit de organisatie dat je met alles meedoet en er de hele tijd bij bent.
Ik sluit me helemaal aan bij deze topic. Ik heb zelf de introductieweek al gehad (9 jaar geleden alweer, sodeju) en voelde ook de druk om overaal aan mee te doen. Dus heb een paar avonden in overvolle clubs en cafes gestaan en me totaal niet op mijn gemak gevoeld. Dat is geowon niet iets wat bij me past, ook toen niet. Wij gingen ook nog op eindweekend waarbij je ergens in een tent ging overnachten aan het eind van de week. Toen gebeurde er iets op de vierde avond waardoor ik acuut de rest van de week heb afgezegd. Ik was daar toen helaas wel de enige in en mensen waren heel duideiljk van mening dat ik een spelbreker was. Toch ben ik achteraf blij dat ik ’t gedaan heb
Ik sluit me helemaal aan bij deze topic. Ik heb zelf de introductieweek al gehad (9 jaar geleden alweer, sodeju) en voelde ook de druk om overaal aan mee te doen. Dus heb een paar avonden in overvolle clubs en cafes gestaan en me totaal niet op mijn gemak gevoeld. Dat is geowon niet iets wat bij me past, ook toen niet. Wij gingen ook nog op eindweekend waarbij je ergens in een tent ging overnachten aan het eind van de week. Toen gebeurde er iets op de vierde avond waardoor ik acuut de rest van de week heb afgezegd. Ik was daar toen helaas wel de enige in en mensen waren heel duideiljk van mening dat ik een spelbreker was. Toch ben ik achteraf blij dat ik ’t gedaan heb
wat is er gebeurd dan! Op de vierde avond
We gingen die avond langs een aantal herendisputen en damessociëteiten en bij het derde dispuut moest je verplicht een shotje drinken om binnen te mogen. Dat vond ik al heel naar. Je moest het shotje ook in een keer achterover tikken allemaal tegelijk om te bewijzen dat je geen pussy was. Het was een zoete appellikeur zeiden ze. Alleen bleek na het achterover tikken dat het helemaal geen drank was maar gewoon pure listerine, dat mondwater. Dat mag je dus helemaal niet drinken. Die jongens hadden de pret van hun leven. En je gaat er niet dood aan hoor, een flinke slok listerine, maar het is gewoon giftig en je laat mensen dus giftig spul drinken voor de lol. Daar kan ik gewoon niet aan meedoen
We gingen die avond langs een aantal herendisputen en damessociëteiten en bij het derde dispuut moest je verplicht een shotje drinken om binnen te mogen. Dat vond ik al heel naar. Je moest het shotje ook in een keer achterover tikken allemaal tegelijk om te bewijzen dat je geen pussy was. Het was een zoete appellikeur zeiden ze. Alleen bleek na het achterover tikken dat het helemaal geen drank was maar gewoon pure listerine, dat mondwater. Dat mag je dus helemaal niet drinken. Die jongens hadden de pret van hun leven. En je gaat er niet dood aan hoor, een flinke slok listerine, maar het is gewoon giftig en je laat mensen dus giftig spul drinken voor de lol. Daar kan ik gewoon niet aan meedoen
dat soort dingen ben ik dus ook bang voor. Maar ben eigenlijk net zo bang voor het gewone uitgaan en drinken dat bij de introductieweek hoort
Je kunt gewoon tijdens je studie hele andere vrienden maken en de dingen doen die jij leuk vindt. Als je in de introductieweek alleen maar drinkende hossende mensen tegenkomt, dan is dat toch sowieso niet de plek voor jou om mensen te ontmoeten. Want dan heb je later in het schooljaar dus vrienden die houden van hossen en drinken en dan kun je nooit iets leuks doen. Dus ik zou zeggen: fuck die introweek en jij moet lekker doen wat je wil
@Huppelkontje ja herendispuut, daar heb je het ook wel meteen te pakken @Fruitjuice29 haha mooi gezegd
Je kunt gewoon tijdens je studie hele andere vrienden maken en de dingen doen die jij leuk vindt. Als je in de introductieweek alleen maar drinkende hossende mensen tegenkomt, dan is dat toch sowieso niet de plek voor jou om mensen te ontmoeten. Want dan heb je later in het schooljaar dus vrienden die houden van hossen en drinken en dan kun je nooit iets leuks doen. Dus ik zou zeggen: fuck die introweek en jij moet lekker doen wat je wil
zo is dat. En ik heb gewoon een mooie groep vrienden en vriendinnen overgehouden aan de studietijd. Waarvan ik er ook eigenlijk maar eentje tijdens de introweek ontmoet heb. Dus ja
- Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.