Onderzoeksvraag en deelvragen
-
Kan iemand mij helpen?
Ik zit een beetje in de knoop met mijn onderzoeksvraag en deelvragen. Heeft iemand nog tips hoe ik deze vragen nog beter kan formuleren?
Adviesvraag
Hoe kan Spot on You via sociale media aandacht genereren voor het anti-discriminatieaspect van de Spot on You-app onder de hbo-studenten?Onderzoeksvraag
Wat zijn de informatie behoeften van de hbo-studenten omtrent het onderwerp discriminatie op de arbeidsmarkt?of
Hoe kunnen de hbo-studenten benaderd worden over het onderwerp discriminatie op de arbeidsmarkt?
Deelvragen
- Wat is de kennis, houding en gedrag van de hbo-studenten over het onderwerp discriminatie op de arbeidsmarkt?
- Wat zijn de informatiebehoeften van de doelgroep omtrent het onderwerp discriminatie op de arbeidsmarkt?
- Via welke onlinekanalen wil de doelgroep benaderd worden over het onderwerp discriminatie op de arbeidsmarkt?
- Wat zijn de perspectieven en oplossingen van de ervaringsdeskundigen op het gebied van arbeidsdiscriminatie?
Alvast bedankt! :)
Hallo Gamze,
De adviesvraag lijkt me een goede vraag.
Ik weet niet precies wat de vereisten zijn geweest ten aanzien van de adviesvraag en onderzoeksvraag (en het verschil daartussen) vanuit je onderwijsinstelling.Wat betreft de onderzoeksvragen:Over welke hbo-studenten gaat het? Alle hbo-studenten? Dan zou ik in plaats van ‘de hbo-studenten’, ‘hbo-studenten’ zetten.‘Informatiebehoeften’ aan elkaar.Verder is de tweede onderzoeksvraag algemener dan de adviesvraag. Ik heb je onderzoek niet gelezen, anders zou ik wellicht zeggen dat je voor de eerste onderzoeksvraag kunt kiezen. Echter dekt die onderzoeksvraag de deelvragen niet, en komt die ook al terug in deelvraag 2. Dus dan zou ik toch voor onderzoeksvraag 2 gaan. De deelvragen sluiten ook aan op die vraag:- Wat is de kennis, de houding en het gedrag van hbo-studenten met betrekking tot het onderwerp discriminatie op de arbeidsmarkt?
- Wat zijn de informatiebehoeften van de doelgroep omtrent het onderwerp discriminatie op de arbeidsmarkt?
- Via welke onlinekanalen wil de doelgroep benaderd worden over het onderwerp discriminatie op de arbeidsmarkt?
- Wat zijn de perspectieven en oplossingen van de ervaringsdeskundigen op het gebied van arbeidsdiscriminatie?
- Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.