Slechte leraar
-
Hallo allemaal!
Het schooljaar is net begonnen en ik ben begonnen met de 2de van de havo. We hebben een nieuwe leraar voor wiskunde. Ik vind dat echt een kapot moeilijk vak, snap er vaak helemaal niks van. Nou hebben we dus een nieuwe leraar anders dan vorig jaar en het is nu al niet meer te volgen. Ik vind het een slechte leraar. Hij legt dingen niet goed uit en gaat heel snel en als je een vraag hebt negeert tie je gewoon. Ik ben bang dat ik heb vak zo niet ga halen maar je kunt ook niet zeggen dat hij een slechte leraar is en dat het daaraan ligt. Hebben jullie ook zoiets mee gemaakt?
Ik ben inmiddels al heel wat jaartjes weg van de middelbare school, maar ik kan me nog goed herinneren dat we een hele slechte leraar hadden voor Duits. Hij wist wel waar hij het over had, en sprak ook keurig Duits, maar hij had de vervelende gewoonte om heel boos te worden op een leerling als ze een fout maakte in de naamvallen. Je moest dan voor de klas staan en stukken voorlezen en zelf de juiste lidwoorden en voorzetsels invullen. Als je dan een fout maakte werd hij heel boos en kreeg je een flink standje. Niemand durfde nog voor de klas te staan en we waren allemaal bang voor hem. Best een slechte leraar al zeg ik het zelf.
Ik ben inmiddels al heel wat jaartjes weg van de middelbare school, maar ik kan me nog goed herinneren dat we een hele slechte leraar hadden voor Duits. Hij wist wel waar hij het over had, en sprak ook keurig Duits, maar hij had de vervelende gewoonte om heel boos te worden op een leerling als ze een fout maakte in de naamvallen. Je moest dan voor de klas staan en stukken voorlezen en zelf de juiste lidwoorden en voorzetsels invullen. Als je dan een fout maakte werd hij heel boos en kreeg je een flink standje. Niemand durfde nog voor de klas te staan en we waren allemaal bang voor hem. Best een slechte leraar al zeg ik het zelf.
Waarom zijn het toch altijd de leraren Duits die dat soort dingen doen :p
Waarom zijn het toch altijd de leraren Duits die dat soort dingen doen :p
Echt hè!
Hallo allemaal! Het schooljaar is net begonnen en ik ben begonnen met de 2de van de havo. We hebben een nieuwe leraar voor wiskunde. Ik vind dat echt een kapot moeilijk vak, snap er vaak helemaal niks van. Nou hebben we dus een nieuwe leraar anders dan vorig jaar en het is nu al niet meer te volgen. Ik vind het een slechte leraar. Hij legt dingen niet goed uit en gaat heel snel en als je een vraag hebt negeert tie je gewoon. Ik ben bang dat ik heb vak zo niet ga halen maar je kunt ook niet zeggen dat hij een slechte leraar is en dat het daaraan ligt. Hebben jullie ook zoiets mee gemaakt?
Neeeeee je moet het zowiezo niet zeggen tegen die leraar. Dalijk krijg je expres onvoldoendes ofzo omdat je hem een slechte leraar vind
In vier vwo hadden we een lerares voor geschiedenis die we allemaal een slechte leraar vonden. Maar dat was eigenlijk heel zielig want ze deed het gewoon prima. We hadden het jaar daarvoor een man gehad die zo ontzettend goed kon vertellen en dat is voor een vak als geschiedenis gewoon wel belangrijk. Zij had dat gewoon wat minder en toen besloten we met de hele klas om haar om te dopen tot slechte leraar. Best wel zielig eigenlijk. Het zijn ook maar gewoon mensen!
Hallo allemaal! Het schooljaar is net begonnen en ik ben begonnen met de 2de van de havo. We hebben een nieuwe leraar voor wiskunde. Ik vind dat echt een kapot moeilijk vak, snap er vaak helemaal niks van. Nou hebben we dus een nieuwe leraar anders dan vorig jaar en het is nu al niet meer te volgen. Ik vind het een slechte leraar. Hij legt dingen niet goed uit en gaat heel snel en als je een vraag hebt negeert tie je gewoon. Ik ben bang dat ik heb vak zo niet ga halen maar je kunt ook niet zeggen dat hij een slechte leraar is en dat het daaraan ligt. Hebben jullie ook zoiets mee gemaakt?
Elke leraar heeft een eigen stijl van lesgeven en uitleggen, en misschien dat dat niet helemaal aansluit bij jouw leerstijl. Dat kan natuurlijk en is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Wat ik niet helemaal begrijp is dat hij je vragen negeert, dat zou niet moeten kunnen natuurlijk. Hoe gaat dat dan precies als dat gebeurt?
Elke leraar heeft een eigen stijl van lesgeven en uitleggen, en misschien dat dat niet helemaal aansluit bij jouw leerstijl. Dat kan natuurlijk en is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Wat ik niet helemaal begrijp is dat hij je vragen negeert, dat zou niet moeten kunnen natuurlijk. Hoe gaat dat dan precies als dat gebeurt?
Hij gaat dan eerst uitleggen voor de klas en dan moet je daarna zelf werken en gaat hij rond lopen. Als je dan een vraag hebt moet je je hand opsteken en dan komt hij of gewoon helemaal niet of hij zegt dat hij later terug komt en dan komt hij niet
Hij gaat dan eerst uitleggen voor de klas en dan moet je daarna zelf werken en gaat hij rond lopen. Als je dan een vraag hebt moet je je hand opsteken en dan komt hij of gewoon helemaal niet of hij zegt dat hij later terug komt en dan komt hij niet
Dat is echt heel raar
Dat klinkt inderdaad raar, ja. En misschien ook als iets dat je met je mentor kan bespreken? Heb je al met andere klasgenoten besproken of zij dit gedrag ook herkennen in je leraar?
Dat klinkt wel echt als een slechte leraar ja. Ik zou zeggen wat Missy1993 ook zegt, dat je even met je mentor of je klasgenoten moet praten over wat er gebeurt. Hebben jullie misschien een keer ruzie gemaakt of mag hij jou persoonlijk niet?
We hebben het er met de klas al over gehad in de pauze dat we hem een slechte leraar vinden maar hij negeert alleen mij. We hebben hem pas sinds het begin van het schooljaar en daarvoor had ik hem nog nooit gezien. Ik ga er wel met mijn mentor over praten denk ik
- Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.